REGULAMIN: POSTANOWIENIA OGÓLNE
Niniejszy Regulamin określa warunki, na których można dokonać rezerwacji i wynajmu miejsc noclegowych w Apartamenty Feniks lub Green Port . Umowa pomiędzy Klientem a Operatorem Apartamenty Feniks, zostaje zawarta w momencie dokonania rezerwacji drogą elektroniczną bądź telefonicznie.
INFORMACJE OGÓLNE
Operatorem Apartamenty Feniks oraz Green Port jest AWIS Sp. z o.o. z siedzibą w Kołobrzegu, przy ul. Poleskiej 4D/5, działając na podstawie umowy z Właścicielem lokalu mieszkalnego/pensjonatowego, zwanego dalej apartamentem. Operator Apartamenty Feniks świadczy usługi w zakresie całorocznej obsługi oraz organizacji wynajmu tego apartamentu, na krótkotrwałe pobyty turystyczne Gościom/Klientom.
Operator Apartamenty Feniks oraz Green Port – AWIS Sp. z o.o. jest przed Gośćmi/Klientami stroną w sprawach usługi wynajmu.
Operator Apartamenty Feniks oraz Green Port – AWIS Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za aktualność ofert apartamentów, zarządzanych przez operatora, zamieszczonych na innych stronach niż www.apartamentyfeniks.pl
1. ZASADY REZERWACJI
- Aktualna oferta dostępnych do wynajęcia apartamentów, znajduje się na stronie internetowej www.apartamentyfeniks.pl oraz w innych materiałach informacyjnych wydawanych przez operatora Apartamenty Feniks oraz Green Port– AWIS Sp. z o.o.
- Po zapoznaniu się z ofertą, Klient uzgadnia z operatorem Apartamenty Feniks telefonicznie lub pocztą elektroniczną szczegóły, co do terminu oraz ceny wykonania usługi. W tym momencie następuje rezerwacja apartamentu.
- W ciągu następnych 48 godzin Klient otrzyma pocztą elektroniczną potwierdzenie rezerwacji. Przesłane potwierdzenie, będzie posiadało unikalny numer rezerwacji, a ponadto będzie zawierało informacje o numerze wybranego apartamentu, terminie rezerwacji, ilości osób oraz ceny za usługę i ewentualnych opłatach dodatkowych. Od tego momentu, Klient jest zobowiązany w przeciągu 2 dni (jeśli nie ustalono inaczej), wpłacić opłatę rezerwacyjną lub opłatę za całość pobytu ( w zależności od wybranej przez rezerwującego opcji) w wysokości i na numer konta bankowego, podanych w potwierdzeniu rezerwacji. Płatność możliwa jest również poprzez Centrum Rozliczeniowe DotPay ( rozliczenia transakcji kartą kredytową i e-przelewem) . Wpłata ta będzie stanowić opłatę rezerwacyjną. O zaksięgowaniu wpłaty, Klient zostanie poinformowany pocztą elektroniczną.
- Nie wpłacenie w wyznaczonym terminie opłaty rezerwacyjnej, skutkuje anulowaniem rezerwacji. Jeśli Klient dokonał wpłaty po terminie, a rezerwacja została już anulowana, zostanie on o tym poinformowany, a wpłacona opłata rezerwacyjna nie podlega zwrotowi.
- Potwierdzenie rezerwacji wraz z dokonaniem opłaty rezerwacyjnej, jest dla Klienta potwierdzeniem zawarcia umowy z operatorem Apartamenty Feniks lub Green Port – AWIS Sp. z o.o.
- Pozostałą do rozliczenia należność za pobyt, Klient wpłaci najpóźniej 14 dni przed przyjazdem (o ile nie wybrano opcji wpłaty całości za pobyt w momencie rezerwacji) .
- Opłata rezerwacyjna fiskalizowana jest w momencie zaksięgowania opłaty na koncie operatora. O konieczności wystawanie faktury za pobyt, należy poinformować operatora w momencie dokonywania rezerwacji. Faktura za pobyt, do paragonu może być wystawiona tylko w przypadku, gdy na tym paragonie będzie znajdować się NIP nabywcy.
- Rezerwując pobyt, akceptują Państwo informacje zawarte na stronie internetowej www.apartamentyfeniks.pl.
2. ZMIANA REZERWACJI
- Chęć zmiany w dokonanej rezerwacji, Klient powinien zgłosić pocztą elektroniczną operatorowi Apartamenty Feniks lub Green Port– AWIS Sp. z o.o., z tym, że o ile zmiana ma dotyczyć terminu pobytu w apartamencie, należy ją zgłosić nie później niż na 14 dni przed wyznaczoną w zamówieniu datą przyjazdu.
- Przy zachowaniu powyższego, operator Apartamenty Feniks – AWIS Sp. z o.o., rozpatrzy proponowane zmiany i o decyzji poinformuje Klienta pocztą elektroniczną.
- W przypadku, gdy zmiana w dokonanej rezerwacji nie jest możliwa, pozostaje ona w mocy.
3. ANULOWANIE REZERWACJI
- W przypadku wyboru oferty bez możliwości zwrotu ("oferta bezzwrotna"), Klient zostanie obciążony 100% całkowitej ceny rezerwacji lub rezerwujący dokonuje wpłaty całości należności za pobyt, w terminie do 2 dni od dokonania rezerwacji. W przypadku anulacji rezerwacji, opłata ta nie podlega zwrotowi.
- W przypadku wyboru oferty częściowo zwrotnej, Klient zostanie obciążony 30% całkowitej ceny rezerwacji lub rezerwujący dokonuje wpłaty 30% należności za pobyt, w terminie do 2 dni po dokonaniu rezerwacji. W przypadku anulacji rezerwacji 30% opłata rezerwacyjna nie podlega zwrotowi.
- Możliwość przeprowadzenia anulacji bez ponoszenia przez Klienta obciążeń, istnieje jedynie w sytuacji, gdy Klient wskaże nowego Gościa na ten sam apartament, w tym samym terminie, za stawkę nie niższą niż pierwotna rezerwacja, w każdym przypadku anulacja zostanie potwierdzona przez operatora Apartamenty Feniks lub Green Port – AWIS Sp. z o.o. pocztą elektroniczną.
- W przypadku błędnego dokonania wielokrotnej wpłaty za ten sam pobyt przez platformę płatniczą Przelewy 24, zwrotu uiszczonej naddatkowo wpłaty, dokonujemy po pomniejszeniu kosztów pobranych przez operatora Przelewy 24 (które pobierane są przez Operatora w momencie dokonania transakcji). Zwrot pomniejszony o koszty operatora Przelewy 24 dokonujemy również, w przypadku, gdy zwrot za pobyt dokonywany jest zgodnie z warunkami rezerwacji, na życzenie Klienta.
- Podstawą anulowania rezerwacji nie mogą być warunki atmosferyczne.
- W przypadku, gdy Klient , w skutek pomyłki, dokona podwójnej wpłaty za pobyt przez platformę płatniczą Przelewy 24, zwrotu pomyłkowej wpłaty, dokonujemy po pomniejszeniu prowizji operatora Przelewy 24 ( która pobierana jest od Operatora w momencie dokonania transakcji). Zwrot pomniejszony o prowizję operatora Przelewy 24 dokonujemy również, w przypadku, gdy zwrot za pobyt dokonywany jest zgodnie z warunkami rezerwacji, na życzenie Klienta.
- W przypadku wcześniejszego opuszczenia Apartamentu przez Gości (lub późniejszego przybycia) bez względu na powód, nie zwracamy pieniędzy za niewykorzystany pobyt.
- Dokonanie rezerwacji oznacza akceptację regulaminu zamieszczonego na stronie:https://apartamentyfeniks.pl/regulamin lub https://www.greenportapartamenty.pl/regulamin
4. SKŁADOWE CENY
Podana w potwierdzeniu rezerwacji apartamentu cena, jest ceną brutto i obejmuje:
- Pobyt w apartamencie maksymalnej, ustalonej dla niego, liczby osób w wybranym terminie.
- Koszt zużytych przez Gości mediów (energia, woda, gaz, ogrzewanie), o ile nie jest to zużycie w wyraźnym stopniu nadmierne.
- Koszt sprzątania końcowego.
- Cena nie obejmuje opłaty klimatycznej/ uzdrowiskowej, która jest płatna w dniu przyjazdu. Dla miasta Kołobrzeg opłata uzdrowiskowa od 01.01.2024 r. wynosi: 6,20 zł/ 1 osoba dorosła oraz dzieci (za dobę)
5. PRZYJAZD I WYJAZD GOŚCI, KAUCJA
- Pobyt rozpoczyna się o godzinie 16:00 pierwszego dnia rezerwacji, a kończy się o godzinie 10:00 ostatniego dnia rezerwacji. Zameldowanie odbywa się do godz. 20:00.
- W przypadku chęci zakwaterowania w godzinach nienormowanych, pobierana jest jednorazowa opłata w wysokości 100 zł.
- O ile nie zapadną inne uzgodnienia, Gości oczekujemy pierwszego dnia pobytu od godziny 16:00 w biurze operatora Apartamenty Feniks przy ul. Poleskiej 4D/5, 78-100 Kołobrzeg - Podczele.
- Zatrzymanie apartamentu przez Gości po godzinie 10:00, skutkuje naliczeniem opłaty w wysokości 100% należności za apartament za dobę.
- Opuszczenie apartamentu przez Gości, powinno nastąpić ostatniego dnia pobytu do godziny 10:00. Przekazanie kluczy przedstawicielowi operatora Apartamenty Feniks oraz Green Port odbywa się zawsze w biurze Apartamenty Feniks przy ul. Poleskiej 4D/5.
- Istnieje możliwość ustalenia innych godzin przyjazdu i wyjazdu Gości, co jednak uzależnione jest od dostępności apartamentu.
- Do kosztu pobytu w apartamentach oddzielnie doliczana jest kaucja zwrotna w wysokości 500 zł na pokrycie ewentualnych szkód wyrządzonych przez Gości.
- W przypadku jeżeli pobyt Gościa będzie przypadał na odbywający się w Kołobrzegu „Sunrise" oraz "SunFestival” (w terminie od 19.07.2024 do 29.07.2024) kaucja zwrotna wyniesie 2500 zł.
- Kaucja zostanie pobrana przez Operatora najpóźniej w dniu przyjazdu Gościa w formie czasowej blokady środków pieniężnych na karcie kredytowej podanej przez Gościa.
- Kaucja zwracana jest w całości przez Operatora w przypadku braku zaistnienia szkód w apartamencie w terminie do 7 dni po zakończeniu pobytu. Jednocześnie Operator informuje, że faktyczny czas odblokowanie środków pieniężnych na rachunku bankowym karty kredytowej zależy od podmiotu obsługującego kartę kredytową.
- W przypadku zaistnienia szkód w apartamencie, z wysokości kaucji potrącany jest koszt ich usunięcia. Potrącenie kaucji nie zwalnia Gościa z odpowiedzialności wobec Operatora z tytułu szkód wyrządzonych w wynajmowanym apartamencie, przekraczających wysokość kaucji i roszczeń Operator z powyższego tytułu.
- Wynajęte apartamenty nie mogą być przekazywane, ani udostępnione osobom trzecim.
- Opłata za łóżeczko turystyczne z pościelą: 50 zł/doba.
6. ZASADY OBOWIĄZUJĄCE W CZASIE POBYTU GOŚCI
- Gość zobowiązany jest dokonać meldunku, wypełniając Kartę meldunkową w celu potwierdzenia tożsamości. Klient ma obowiązek okazać dokument z fotografią.
- Osoba rezerwująca apartament i przynajmniej jedna osoba przebywająca w apartamencie podczas całego pobytu, musi mieć ukończone 21 lat.
- Operator zastrzega, że apartament nie będzie udostępniony osobom poniżej 21 roku życia. Jeżeli podczas meldunku okaże się, że meldujący się nie spełniają wymogu wieku minimalnego, rezerwacja zostanie anulowana, a należność za pobyt zostanie zwrócona.
- Przy każdym opisie apartamentu znajdują się wskazania m.in., co do maksymalnej dopuszczalnej liczby osób mogących mieszkać w apartamencie, dopuszczalności przebywania w nim zwierząt oraz zakazu palenia tytoniu. Każdy z Gości zobowiązuje się do przestrzegania tych zaleceń, poszanowania mienia Właścicieli oraz przestrzegania ogólnie przyjętych zasad porządku publicznego. W przypadku przekroczenia deklarowanej w potwierdzeniu rezerwacji liczby osób korzystających z apartamentu od godz. 22:00 do godz. 8:00 (bez zgody i wiedzy operatora), operator Apartamenty Feniks zastrzega sobie prawo do pobrania opłaty za dodatkową osobę/by wg cennika.
- Przyjazd z psem możliwy jest tylko w wybranych apartamentach. Obowiązuje dodatkowa opłata 40 zł za dobę za psa w apartamencie. (Informację, w których apartamentach akceptowane są pobyty z psami, mogą Państwo uzyskać bezpośrednio w dziale rezerwacji Apartamenty Feniks: rezerwacje@apartamentyfeniks.pl; Nie akceptujemy pobytów z kotami, królikami, gryzoniami, ptakami, gadami- prosimy o zrozumienie).
- w przypadku przekroczenia możliwej liczby zamieszkujących apartament osób, stwierdzenia dewastacji lub rażącego naruszania porządku publicznego, operator Apartamenty Feniks oraz Green Port, ma prawo i obowiązek interweniować, aż do natychmiastowego zerwania umowy włącznie i zatrzymania pobranej płatności oraz kaucji.
- Każdorazowo opuszczając apartament Gość powinien zamknąć okna, wyłączyć telewizor i radio oraz przedmioty gospodarstwa domowego, zgasić światło, zamknąć krany instalacji wodociągowej, sprawdzić zamknięcie drzwi. W przypadku utraty klucza czy pilota do bramy wyjazdowej, Gość zostanie obciążony kosztami wymiany oraz zakupu nowego zamka i pilota. W przypadku kradzieży po zgubieniu klucza, operator Apartamenty Feniks oraz Green Port, nie ponosi odpowiedzialności za wyrządzone szkody.
- Jeżeli w trakcie pobytu Gościa, dojdzie z jego winy do uszkodzenia lub zaginięcia części wyposażenia apartamentu, Gość zobowiązany jest do pokrycia na rzecz operatora, wynikłych z tego tytułu strat.
- O wszelkich usterkach powstałych w apartamencie, w czasie pobytu, Gość powinien niezwłocznie poinformować pracownika obiektu. Za usterki powstałe z winy Gościa będzie pobierana adekwatna rekompensata pieniężna.
- Usterki można zgłaszać dzwoniąc pod numer: 736 301 472
- Wcześniejszy, nieuzgodniony wyjazd Gościa, bez przekazania apartamentu przy udziale przedstawiciela operatora Apartamenty Feniks oraz Green Port, może spowodować roszczenia ze strony operatora.
- W czasie pobytu, Gość będzie jedynym użytkownikiem apartamentu. Dlatego w normalnym trybie, przedstawiciel operatora Apartamenty Feniks oraz Green Port, przybędzie do apartamentu jedynie na wezwanie i w obecności Gościa.
- W sytuacjach awarii lub innych zdarzeń losowych, w których zachodzi konieczność natychmiastowego wejścia do apartamentu, kiedy nie jest możliwa natychmiastowa obecność Klienta, operator może wejść do apartamentu, w celu usunięcia awarii lub powstałego zdarzenia losowego. W takim przypadku do lokalu powinno wejść dwóch pracowników operatora wraz z ewentualnymi osobami trzecimi, niezbędnymi do usunięcia awarii. O takiej sytuacji operator niezwłocznie poinformuje Klienta telefonicznie, sms-owo lub w drodze mailowej.
- Gość ma możliwość zgłaszania przedstawicielom operatora Apartamenty Feniks, wszelkich spraw związanych z pobytem, w tym również ewentualnych szkód i awarii osobiście w biurze firmy lub pod numerem telefonu przekazanym w dniu przyjazdu.
- Jeżeli w czasie pobytu będą Państwo niezadowoleni z jakości usług lub z jakiegokolwiek innego powodu, zależnego od operatora Apartamenty Feniks oraz Green Port, prosimy ten fakt natychmiast zgłosić, abyśmy mogli rozwiązać zaistniały problem.
- Wszelkie wątpliwości, reklamacje, należy zgłaszać maksymalnie do 2 godzin od odebrania kluczy do apartamentu, w innym wypadku, nie będą one uznane.
- W apartamentach obowiązuje cisza nocna w godzinach 22:00-8:00. W tym czasie osoby korzystające z apartamentu, mają obowiązek tak się zachowywać, by nie zakłócać spokoju innych Gości. Jeśli Goście będą zachowywać się niestosownie, będą zakłócać porządek publiczny, ciszę nocną, będą się awanturować, niszczyć mienie apartamentu, przedstawiciel operatora Apartamenty Feniks, ma prawo do natychmiastowego usunięcia Gości z apartamentu, bez zwrotu pieniędzy.
- Apartamenty są w pełni wyposażone i przygotowane do dyspozycji Gości. Na Gościach apartamentu spoczywa obowiązek dbania o powierzone mienie.
- Gość ponosi pełną odpowiedzialność materialną za wszelkiego rodzaju uszkodzenia lub zniszczenia przedmiotów, wyposażenia i urządzeń technicznych powstałe z winy jego lub odwiedzających go osób.
- W przypadku zgubienia lub zniszczenia karty dostępu do kompleksu rekreacyjnego (dotyczy oferty z dostępem do SPA) Gość zostanie obciążony opłatą dodatkową w wysokości 50 zł za kartę.
- W przypadku zgubienia kluczy do apartamentu Gość zostanie obciążony opłatą dodatkową w wysokości 500 zł.
- We wszystkich apartamentach obowiązuje całkowity zakaz palenia tytoniu. W razie złamania zakazu, Gość zostanie obciążony karą pieniężna w wysokości 1 000 zł.
- Na balkonach, tarasach oraz częściach wspólnych obiektów noclegowych, obowiązuje zakaz karmienia mew, gołębi oraz innych dziko żyjących zwierząt.
- Przed zakończeniem pobytu Gość zobowiązany jest do wyrzucenia śmieci oraz do umycia naczyń i garnków. W razie pozostawienia rażącego bałaganu, gość zostanie obciążony opłatą za podwójne sprzątanie w wysokości od 150 do 250 zł.
- Gość zobowiązany jest do segregacji śmieci.
7. POUFNOŚĆ DANYCH OSOBOWYCH KLIENTA/GOŚCIA
- dane osobowe Klienta/Gościa zostaną należycie zabezpieczone i wykorzystane przez AWIS Sp. z o.o. – operatora „Apartamenty Feniks” oraz Green Port- wyłącznie dla potrzeb świadczenia usługi
- Dokonanie rezerwacji oznacza akceptację Polityki Prywatności -Klauzuli informacyjnej, zamieszczonej na stronie:https://apartamentyfeniks.pl/polityka-prywatnosci
- Prawem właściwym dla sporów pomiędzy operatorem „Apartamenty Feniks” oraz Green Port, tj. AWIS Sp. z o.o. ,a Gościem/Klientem jest prawo polskie. Spory rozstrzygane będą przez sąd właściwy dla siedziby AWIS Sp. z o.o.
8. REKLAMACJE
- Reklamacje prosimy zgłaszać mailowo na adres: rezerwacje@apartamentyfeniks.pl, termin rozpatrzenia do 14 dni roboczych